Konzumace jídla


Konzumace jídla

452811133

Během bílkovinného dne by přestávka mezi obědem a večeří měla trvat alespoň 4 hodiny. Po osmé hodině večer už nic nejezte. Pokud jste obědvali později a zdá se vám, že jste sytí, snězte na večeři pouze něco malého / méně než poloviční porce oběda /. U ostatních dvou dnů - škrobového a uhlohydrátové dodržujte mezi obědem a večeří 3-hodinovou pauzu. Každý první / bílkovinný / a druhý / škrobový / den je dovoleno jíst chléb, samozřejmě celozrnný, ale pouze jeden krajíc. Výběr je velký, vyzkoušejte ale pouze jeden krajíc.

Den, kdy jsou na programu uhlohydráty, snězte na večeři jeden kousek dortu, nebo koláče a jednu tabulku čokolády na vaření, přičemž čokoláda je povinná. I sladké pečivo je občas nutné jíst. Můžete si je upéct sami. Pokud nemáte čas, necítíte se na to, případně se bojíte, že se neovládáte a sníte půl polovinu koláče, raději běžte do první cukrárny a kupte si jeden zákusek. Když vám nechutná sladké, snězte na večeři zbytek od oběda. Čokoláda je však povinná ale jen 1 tabulka / což je přibližně 10 g / 100 g čokolády na vaření.



Během vitaminového dne jezte vícekrát denně s minimálně dvouhodinovými přestávkami mezi jednotlivými jídly. V prvních dnech či týdnech sníte ovoce určitě víc, protože budete mít hlad, ale pouze do té doby, než organismus přivykne na nový způsob stravování. Pozdější už hlad pociťovat nebudete. Ovoce je zákon. Vybírejte ho podle své fantazie a chuti.

Dovolené je i sušené ovoce, napočítejte si 8 kousků, co by vám mělo stačit. Sušené ovoce výborně chutná namočené - krásné nabobtná. Pak jej můžete pomalu žvýkat a vychutnávat. Pokud ovoce předtím dobře umyjete, můžete vodu, v níž bylo namočené vypít. Během vitamínových dní konzumujte i oříšky a různá semena. Kupte si 100 g sáček a rozdělte ho na 4 části. Rostlinné oleje obsažené v oříšcích a semenech jsou sice výživné, ale ve velkém množství škodlivé. Solené a pražené oříšky jsou zakázány. Když vám oříšky či semena nechutnají, zaměňte je za čerstvé nebo sušené ovoce.

Co se týče masa, můžete jej střídat podle chuti a potřeby, přednost však dávejte masu libovým, zejména rybám, drůbeži a výrobkům z nich. Nemáte rádi maso, nebo jste vegetariáni? I pro vás je tu mnoho možností, využijte je.


Při výběru potravin sáhněte raději po těch, které obsahují minimum tuku, když už tuk obsahují, měl by být co nejkvalitnější. Kvalita je primárním kritériem při výběru potravin. I zde platí pravidlo, že méně je někdy více. Čtěte pozorně informace na obalech výrobku, kde se dozvíte kolik skrytých tuků, cukru nebo soli obsahuje. Tyto látky jsou škodlivé, i když dietu nedržíte. Při nákupech buďte důslední a kupujte jen to co potřebujete. Peníze se vám budou hodit na nové oblečení.